Wat ‘bezielt’ ons bij Vooq.?

Pubers blijken massaal te worstelen met hun toekomst en de studiekeuzes die ze zo jong al moeten maken. De Tv-commercial een bekend opleidingsinstituut waarin nóg jongere kinderen al precies weten dat ze kinderpsycholoog of politicus willen worden, is dan ook weinig realistisch. Heb je eenmaal een passende beroepskeuze gemaakt, waar kom je dan het beste tot je recht? Bij het beantwoorden van die vraag sta je er gelukkig niet alleen voor.

Cowboys

Of we gelukkig zijn in het leven, hangt voor een deel af van wat we tussen 09.00 uur en 17.00 uur doen. En met wie we dat doen. Dat geldt voor ons natuurlijk net zo goed. Zo ontstond ooit de vraag of we er zelf gelukkig van zouden worden als we van bouwen aan succesvolle organisaties en loopbanen ons werk zouden maken. Ja dus. Omdat er vooral toen veel CV-schuivers en cowboys in de recruitmentbranche rondliepen, rees de vervolgvraag hoe we dat anders konden doen. Het antwoord was niet zo moeilijk: door met oprechte interesse in kandidaat en werkgever aan duurzame relaties te werken.

Passende match

Het feit dat we klanten hebben die al tien jaar van onze diensten gebruik maken, toont aan dat die benadering werkt. Dat doen we onder andere door veel tijd te steken in het leren kennen van opdrachtgevers. Verloopt een bemiddeling een keer iets minder, dan leren we de klant ook daardoor nog beter kennen. En daar doen we dan weer ons voordeel mee. Kandidaten leren we op hun beurt onder andere goed kennen met onze assessments. In combinatie met onze mensenkennis, ervaring en sterke intuïtie levert dat in de meeste gevallen een prima match op. Aangezien we ons onszelf zien als verlengstuk van HR-afdelingen en directies geven we gevraagd en ongevraagd ook HR-advies.

Aantrekkelijker op de arbeidsmarkt

Omdat we zijn ontstaan als afsplitsing van een HR-adviesbureau is dat ook niet vreemd, en het wordt ons ook niet kwalijk genomen. Integendeel zelfs. Door kritisch naar het HR-beleid van opdrachtgevers te kijken, bijvoorbeeld ten aanzien van het onboardingtraject, worden zij namelijk alleen maar aantrekkelijker op de arbeidsmarkt. Dat doen we trouwens ook in het belang van de kandidaten, die we goed in deze organisaties willen 'laten landen’. Het zijn namelijk ook een beetje ‘onze’ mensen.

Bloggen

Omdat we zo trots zijn op ons vak en er veel in onze branche gebeurt, hebben we besloten te gaan bloggen. Die verhalen zullen naast informatief en inspirerend zo nu en dan ook ronduit grappig zijn. Want ook, en misschien wel juist, tijdens het werk kan wat beetje extra plezier geen kwaad. Houd je mailbox dus goed in de gaten!